010 - 8422334
info@becbouwadvies.nl

Metro onderhoudsstation

Project Info

Project Description

De Onderwielendraaibank heeft voor vele handen licht werk bezorgt.
Aan de achterzijde van de Metro remise aan de s’Gravenweg te Rotterdam is een smeerkuil gerealiseerd met daar in een draaibank voor het slijpen van de stalen wielen van de metro.

Het demonteren van de wielen van de metro wagons om deze weer geheel rond te slijpen, is met de komst van de Onderwielendraaibank verleden tijd.
Door een spoorbaan inpandig te maken waar mee de wagons over de draaibank heen kunnen rijden zodanig dat de wielen exact op de draaibank terecht komen om deze wielen tegelijkertijd met meerdere wielen te vervangen of weer geheel rond te slijpen.
De bouwbegeleiding van dit pand was zeer bijzonder omdat men met langs razende metro’s te maken had en dat het nieuw te realiseren spoor natuurlijk op het nog bestaande spoor moest aansluiten.

Tijdens de bouw van de smeerkuil/ onderwielendraaibank, kwam er zeer veel water onder het bestaande pand vandaan zoveel dat met dacht dat er leidingen geraakt waren tijdens de ontgraving van de te maken smeerkuil.
Echter was dit niet het geval maar was de grondwater concentratie onder het bestaande pand zoveel waardoor er in de smeerkuil een straal water continu bleef stromen van een diameter van 110 m/m waardoor er een continuiteit van grondwater bemaling verplicht was.

Foto’s van Metro onderhoudsstation

[gdl_gallery title=”Metro onderhoudsstation” width=”215″ height=”140″ ]